A
A/B testování – je metoda pro zvyšování obchodní účinnosti a využívá se nejen u webů. Může se využívat v e-mailech, reklamách, programech atp. Porovnává se několik variant a následně se použijte ta s nejlepšími výsledky.
AdWords – PPC systém od společnosti Google. Společně s Sklikem patří mezi nejpoužívanější systémy v České a Slovenské republice. AdWords je již nějakou dobu přejmenován na Ads.
Analýza klíčových slov – navrhne nejvhodnější fráze pro web společně s doporučením, jak postupovat při optimalizaci. Zároveň je to jeden ze základních kamenů pro tvorbu úspěšného webu.
B
Bounce rate – ukazuje, kolik návštěvníků danou vstupní stránku opustí bez jakékoliv akce. Udává se v % a měla by být co nejnižší.
C
Cílová stránka – jedná se o stránku, na které by návštěvník měl najít to, co hledal. Pro tyto stránky se také používá název landing pages.
Cloaking – podvodná technika při optimalizaci, kdy server posílá robotům vyhledávače jinou stránku, než se ve skutečnosti zobrazí uživateli. Tuto techniku nedoporučuji.
CMS – Content Management System. Volně se překládá jako redakční systém. Slouží pro změnu obsahu (obrázků a textů) na webu bez potřeby znalosti jakéhokoliv programovacího jazyka. Mezi CMS patří např. WordPress.
Copywriting – psaní textů s cílem lepší optimalizace webu pro vyhledávače. Copywriting je ale také psaní textů s cílem zvýšení šance na prodej.
CTR – Click Through Rate. Překládá se jako míra prokliku. Udává poměr mezi počtem zobrazení reklamy a počtem prokliků na reklamu. Udává se v % a mělo by být co nejvyšší.
D
Duplicitní obsah – obsah, který není unikátní, ale opakuje se na více URL adresách. Může se opakovat v rámci stejného webu, ale i na více webech.
E
eTarget – PPC systém pro zobrazování reklam na internetu.
F
Fulltext – vyhledávací technologie, která je založená na sběru dat a informací, které se následně zobrazují uživatelům při vyhledávání. Na stejném nebo podobném principu fungují veškeré fulltextové vyhledávače.
G
Google – největší vyhledávač na světě a nejpoužívanější v České republice.
Google Ads – PPC systém pro zobrazování reklam na internetu. Dříve se tynto systém jmenoval Google AdWords.
Google Analytics – nástroj od společnosti Google pro analýzu návštěvnosti a chování uživatelů na webu.
Google Chrome – webový prohlížeč od společnosti Google. Patří mezi nejpoužívanější vyhledávače na světě.
K
Klíčové slovo – někdy se používá pojem klíčová fráze. Jde o slovo nebo slovní spojení, která jsou klíčová (důležitá) pro danou stránku. Seznam vhodných klíčových slov pro Váš web naleznete v analýze klíčových slov.
Konverze – cíl, který chceme, aby návštěvníci na webu provedli. Často se jedná o odeslání objednávky, vyplnění formuláře, stažení obsahu atp.
Konverzní poměr – udává poměr, kolik % z celkového počtu návštěvníků provedlo konverzi. Čím vyšší, tím lepší.
L
Linkbuilding – budování zpětných odkazů. Jde o činnost, kdy se získávají zpětné odkazy na web.
N
Návštěvnost – ukazuje, kolik uživatelů stránku navštívilo za určité období. Lze ji sledovat v nástroji Google Analytics.
O
OFF-PAGE faktory – faktory mimo optimalizovanou webovou stránku. Nejčastěji se jedná o budování zpětných odkazů.
Online marketing – nazývá se také internetový nebo digitální marketing, případně marketing na internetu. Jedná se o souhrnné označení aktivit pro propagaci produktu nebo služeb v rozhraní internetu.
ON-PAGE faktory – prvky, které jsou přímo umístěné na webové stránce a které ovlivňují její pozice ve vyhledávačích.
P
Penalizace – hrozí webu při nesprávné optimalizaci webu pro vyhledávače tzv. podvodnými technikami.
PPC – Pay Per Click neboli platba za proklik. Využívá se u reklam na internetu, kdy se platí za každé kliknutí na reklamu.
R
Robot, crawler, spider – program vyhledávače, který prochází webové stránky a shromažďuje o nich informace a řadu z nich si ukládají do databáze (proces indexování).
S
Robot, crawler, spider – program vyhledávače, který prochází webové stránky a shromažďuje o nich informace a řadu z nich si ukládají do databáze (proces indexování).
SEO – Search Engine Optimization, je soubor metod využívané k úpravě webu tak, aby byl co nejlépe dohledatelný ve vyhledávačích.
T
Titulek – patří mezi nejdůležitější ON-PAGE faktory na webové stránce.
V
Vyhledávač – program, který prochází webové stránky a ukládá je do své databáze. Z ní pak čerpá data, která zobrazuje uživatelům. Většina uživatelů chodí na webové stránky právě díky vyhledávačům.
Vyhledávací dotaz – slovo nebo slovní spojení, které uživatel zadal do vyhledávače.
Z
Zpětný odkaz – odkaz, který míří z jednoho webu na druhý web.